Artykuł

Zachęcamy do umówienia wizyty telefonicznie:
Magdalena Jakubowska-Płóciennik ☎ 62 7374159
Izabela Płomińska ☎ 62 7374129
Punkt czasowo mieści się w budynku byłego przedszkola przy ul. Szkolnej 4 w Przygodzicach.
Pracownicy Urzędu udzielają informacji na temat Programu i niezbędnych dokumentów wymaganych w procesie aplikacyjnym, a także służą doradztwem.
■ Ogłoszenie Wójta Gminy Przygodzice
Na podstawie § 9 ust. 5 uchwały nr XXIII/200/2021 Rady Gminy Przygodzice z dnia 31 marca 2021 r. (opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego w dniu 12 kwietnia 2021 r. poz. 3031) w sprawie określenia udzielania dotacji celowych z budżetu Gminy Przygodzice na realizację przedsięwzięć na rzecz poprawy jakości powietrza informuję, że nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej na dofinansowanie wymiany systemu ogrzewania opartych na paliwie stałym i ich zamianę na ogrzewanie proekologiczne rozpocznie się z dniem 4 maja 2022 r. i potrwa do 31 maja 2022 r. włącznie.
Wnioski wraz z załącznikami należy składać:
1) w wersji papierowej w Sekretariacie Urzędu Gminy Przygodzice ul. PTR 1 (Chata Regionalna) – decyduje data i godzina osobistego dostarczenia;
2) w wersji papierowej na adres Urzędu Gminy Przygodzice ul. PTR 1, 63-421 Przygodzice – decyduje data i godzina dostarczenia do sekretariatu Urzędu przez operatora pocztowego;
3) w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu (ePUAP: /3017052/skrytka) - decyduje data i godzina wpływu w wersji elektronicznej.
Wnioski złożone przed dniem rozpoczęcia naboru i po dniu zakończenia naboru pozostawiane będą bez rozpatrzenia.Do ubiegania się o dotację uprawnione są podmioty wskazane w art. 403 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.) t j.:
1) podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych, w szczególności:
a) osoby fizyczne,
b) wspólnoty mieszkaniowe,
c) osoby prawne,
d) przedsiębiorcy;
2) jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
Podmioty wskazane powyżej muszą posiadać tytuł prawny do budynków mieszkalnych lub lokali mieszkalnych położonych na terenie Gminy Przygodzice.
Wnioski będzie można pobierać:
1) ze strony internetowej Urzędu Gminy Przygodzice http://www.przygodzice.pl
2) w Referacie Ochrony Środowiska i Promocji w Urzędzie Gminy Przygodzice mieszczący się przy ul. Szkolnej 4 w pokoju nr 3,
Wniosek musi być kompletny –posiadać wszystkie wypełnione pola
wniosek o udzielenie dotacji - do pobrania (word, pdf)
oraz zawierać wszystkie wymagane załączniki:
- Dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością (np. kserokopia aktu notarialnego/wypis z rejestru gruntów uzyskany od Starosty Ostrowskiego/ wydruk księgi wieczystej) – wymagany
- Dokumentacja fotograficzna pieca/kotła węglowego, który będzie podlegał likwidacji (np. zdjęcie pieca, pomieszczenia, tabliczki znamionowej jeżeli jest zamontowana) -wymagany
- Zgoda współwłaścicieli, w przypadku gdy tytuł prawny do budynku lub lokalu mieszkalnego przysługuje więcej niż jednemu podmiotowi – jeśli dotyczy
oświadczenie współwłaściciela - do pobrania (word, pdf)
- Oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań w przypadku gdy wnioskodawca posiada ustawową wspólność majątkową- jeśli dotyczy
oświadczenie współmałżonka do pobrania (word, pdf)
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych wnioskodawcy -wymagana
klauzula informacyjna do pobrania (pdf)
W przypadku, gdy o udzielenie dotacji występuje przedsiębiorca dodatkowo:
- zaświadczenie o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o dotację oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości każdej pomocy de minimis otrzymanej albo zaświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
oświadczenie o otrzymaniu pomocy do pobrania (word)
oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy do pobrania (word)
- informacje określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w prawie zakresu i informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. z 2010r. Nr 53 poz. 311 z późn. zmianami).
formularz informacji do pobrania (exel)
W przypadku gdy o udzielenie dotacji występuje wspólnota mieszkaniowa:
- kopia uchwały wspólnoty mieszkaniowej wyrażającej zgodę na realizację zadania inwestycyjnego,
- kopia uchwały o powołaniu zarządu wspólnoty oraz w sytuacji ustanowienia zarządcy wspólnoty,
- kopi umowy o sprawowaniu zarządu nieruchomością wspólną,
- zestawienie lokali objętych wnioskiem o udzielenie dotacji, ze wskazaniem ich właścicieli, poświadczone przez zarządcę.
Krok po kroku do dofinansowania:
1. Złożenie wniosku o dotację w dniach 4-31 maja 2022 do Sekretariatu Urzędu Gminy Przygodzice osobiście lub operatora pocztowego lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą (złożenie wniosku nie oznacza przyznania dotacji!!!).
2. Rozpatrywanie wniosków. (W przypadku złożenia wniosku niekompletnego, nieprawidłowego Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie max 14 dni od daty otrzymania pisma).
3.Stworzenie listy wniosków zakwalifikowanych do otrzymania dotacji, listy rezerwowej wg kolejności zgłoszeń oraz wniosków pozostawionych bez rozpatrzenia. (Ilość udzielonych dotacji uzależniona jest od wysokości środków finansowych w danym roku budżetowym).
4. Zawiadomienie Wnioskodawcy o przyznaniu dotacji i podpisanie umowy z Gminą Przygodzice (umowa gwarantuje przyznanie dotacji). Przeprowadzenie przedsięwzięcia przed podpisaniem umowy o dotację z Gminą skutkuje brakiem refundacji poniesionych kosztów.
Wzór umowy o udzielenie dotacji -do pobrania (pdf)
5. Realizacja przedsięwzięcia (Wnioskodawca wybiera wykonawcę lub osobiście likwiduje stare źródła ciepła, dokonuje zakupu nowego kotła, montuje i uruchamia nowe źródło ciepła ). Wnioskodawca gromadzi niezbędne do rozliczenia dokumenty - określone w regulaminie. Brak któregokolwiek dokumentu skutkuje niemożnością rozliczenia przedsięwzięcia.
6.Złożenie wniosku o rozliczenie dotacji wraz z kserokopiami dokumentów w terminie określonym w umowie w terminie 14 dni od zakończenia przedsięwzięcia. Rozliczenie dotacji musi nastąpić najpóźniej do 30 października bieżącego roku.
Wniosek o rozliczenie dotacji do pobrania (word, pdf)
7. Gmina przelewa środki na konto bankowe wskazane przez Wnioskodawcę w terminie 21 dni od daty zatwierdzenia kompletnego wniosku o rozliczenie.
8 Możliwość kontroli zamontowanego systemu grzewczego w okresie do 5 lat celem potwierdzenia spełniania warunków zawartych w umowie.
Numery kontaktowe: 627374129 i 627374159.
EPUAP to takie proste
https://przygodzice.pl/asp/epuap-to-takie-proste,6,artykul,12,3370